امداد خودرو تویوتا

امداد خودرو تویوتا

[row]

[col span=”6″ span__sm=”12″]

[ux_image id=”421″]

[button text=”تماس با امداد خودرو تویوتا” color=”alert” radius=”10″ expand=”true” icon=”icon-phone” link=”tel:09196420634″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[title text=”امداد خودرو تویوتا” tag_name=”h1″]

امداد خودرو تویوتا ارائه دهنده انواع خدمات تخصصی به انواع ماشین های ساخت شرکت تویوتا، در محل و هر جایی که شما در خواست داشته باشید به صورت شبانه در کوتاهترین زمان ممکن می باشد.

همانطور که می دانید خودرو ها به دلایل مختلف مشکلات فنی زیادی پیدا می کنند و نیاز به تعمیر دارند. ممکن است در صورت تعمیر نکردن آن باعث بروز مشکلات بیشتری شود. که این امر کاملا طبیعی است. زمانی که ماشین شما از یک شرکت با برند خارجی باشد، بهتر است در زمینه تعمیر آن دقت بیشتری داشته باشید. برای اینکه خودرو هایی با برند های خارجی دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به خودرو های داخلی می باشند. بنابراین نیاز به تعمیر گاه حرفه ای و متخصصان فنی برای تعمیر خودرو تویوتا می باشد.

[/col]

[/row]
[row]

[col span__sm=”12″]

امدادرسانان باتجربه امداد خودرو تویوتا مرکز ما توانایی عیب یابی، تشخیص و تعمیر انواع خودروهای برند تویوتا رو از جمله مدل‌های GT86, CHR، آریون، اف جی کروز، پرادو، پریوس، راوفور، کرولا، کمری، لنکروز، هایلوکس، یاریس، سولار، فورچونر، هایس و پریوس دارند و این کار رو با قیمتی منصفانه و تضمینی برای شما انجام می دهند. در ادامه خدمات امداد خودرو تویوتا را مورد بررسی قرار می دهیم.

امداد خودرو سیار تویوتا

از آنجا که شهر ها بسیار شلوغ شده است و روز به روز جمعیت ها افزایش پیدا کرده است. به دنبال آن نیز تعداد خودرو ها و رانندگان نیز بسیار زیاد شده است. در چنین شرایطی اگر نهادی برای کمک رسانی به آن ها نباشد وضع ازدحامی فعلی از این هم بدتر خواهد شد و همه چیز به مشکل بر می خورد.

خرابی و در راه ماندن اتومبیل ها، می تواند موجب بند آمدن راه و نارضایتی شهروندان شود. بنابراین در این میان نیاز مبرم و اساسی به امداد خودرو هدف وجود دارد تا بخشی از شلوغی و ترافیک شهری جاده ای از بین رود.

امداد خودرو تویوتا در تهران

ممکن است در ساعات پایانی شب و یا روزهای تعطیل به دنبال تعمیرگاه تویوتا برای تعمیر ماشین خود باشید. یکی از خصوصیات تیم امداد خودرو تویوتا ارائه خدمات به صورت شبانه روزی است. گروه امداد خودرو تویوتا این قابلیت را دارد تا بدون افت کیفیت خدمت رسانی خود را در همه ساعات شبانه روز ادامه دهد.

از دیگر ویژگی های بارز مرکز خدمات امداد خودرو سیار تویوتا این است که، برای انجام کار خود از قطعات یدکی اصل و با کیفیت استفاده می کند.  وجود قطعات یدکی باکیفیت و مطلوب در تعمیرگاه هیوندای و می­تواند این نگرانی شما را برطرف سازد. تعمیر خودرو شما در تمامی ساعات شبانه روز توسط تیم حرفه ­ای ما با استفاده از همین قطعات اورجینال و اصل است. استفاده از قطعات متفرقه در بسیاری از موارد می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به خودرو شما وارد کند. به همین دلیل این شرکت کاملا این مسئله را رعایت می‌کند.

به طور کلی تعمیر انواع بخش‌های خودرو، تعویض قطعات و حمل و جابه‌جایی ایمن خودروها خدماتی هستن که تیم امدادی ما برای درخواست کنندگان ارائه می دهد.

اهداف امداد خودرو تویوتا

گروه امداد خودرو تویوتا دارای تعمیرکار با تخصص ( مکانیک سیار ) که به صورت شبانه روزی در خدمت در خواست کنندگان هستند. زمانی که خودروی شما دچار نقص فنی شده و حرکت نمی کند و یا اگر ماشین را حرکت دهید دچار صدمات بیشتر می شود. با یک تماس می توانید درخواست مکانیک سیار نمایید و در صورت امکان اتومبیل شما در محل تعمیر و تحویل شما خواهد شد.

با درخواست مکانیک سیار استهلاک ماشین و هزینه های رفت و آمد کمتر می شود  و همچنین وقت کمتری را صرف درست کردن ماشین می شود. حال حساب کنید که خودرو را نمی توانید حرکت دهید و باید به یدک کش یا خودروبر تماس بگیرید. همین نیز یک هزینه مجزا برای خود دارد. حال اگر تنها به یک مکانیک در محل تماس بگیرید تا مشکل خودروی شما را در زمانی کوتاه حل کند، چرا هزینه های بیشتری از بابت این موضوع انجام دهید. مرکز امدادی ما  خدماتی از قبیل: تعمیر جلو بندی خودرو، تعمیر و تنظیم موتور های خودرو، پیگیری های دوره ای و مداوم، انجام سرویس دوره ای با تنظیم دقیق، انجام کلیه سرویس های فصلی خودرو انجام می دهد.

همچنین بخوانید: امداد خودرو هیوندای

از دیگر اهداف امداد خودرو تویوتا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از قطعات اصلی و مورد تایید کارخانه: تمام قطعات ارائه شده به صورت اورجینال و دارای گارانتی تعویض می باشند. استفاده از قطعات نامرغوب و غیر فابریک باعث آسیب رساندن به سایر اجرای خودروی شما و هزینه های مضاعف خواهد گردید.

صرفه جویی در زمان و هزینه: امداد خودرو شبانه روزی تویوتا به صورت سیار و شبانه روزی در سطح پایتخت به فعالیت می پردازد. در صورت بروز هرگونه مشکلی امدادگران ما در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف خواهند نمود.

انجام سرویس های دوره ای و لوازم مصرفی در محل شما بر اساس استاندارد تویوتا: سرویس های دورهای (مانند تعویض روغن موتور، باتری، فیلترها و …) مهم ترین عامل حفظ سلامت موتور خودروی شما می باشد. جهت انجام سرویس های دوره ای خودرو و تعویض لوازم مصرفی (مانند باتری، روغن، فیلترها و …) کافیست با ما تماس بگیرید.

باطل نشدن گارانتی خودرو: استفاده از قطعات غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. لوازم مصرف شده در امداد خودرو تویوتا دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

تعویض توسط افراد متخصّص و دارای دانش فنی: انجام سرویس های دوره ای خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی می تواند باعث آسیب جدی به موتور خودرو و هزینه های اضافی برای شما گردد. کارشناسان ما همگی دوره های تخصصی خودرو را گذرانده اند و با سیستم های فنی خودروی شما آشنایی کامل دارند.

تعرفه خدمات مناسب و ارائه خدمات شبانه روزی در سطح شهر : تعرفه خدمات امداد خودرو تویوتا در تمامی ساعات شبانه روز و ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ثابت می باشد. هدف ما ارائه خدمات تخصصی با قیمت مرقون به صرفه به مشتریانمان است.

طراحی رادیاتور تویوتا

رادیاتور مبدلی حرارتی است که وظیفه ی خنک کردن موتورهای درون سوز را بر عهده دارد، رادیاتور خنک کردن موتور و به گردش در آوردن مایعات از میان مجراهای بلوک سیلندر انجام می دهد. در ادامه جزییات بیشتری از نحوه ی عملکرد رادیاتور تویوتا به شما خواهیم گفت.
همانطور که می دانید موتور خودرو نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می کند و به دلیل احتراق سوخت و هوایی که به طور مداوم در سیلندرها انجام می گیرد همواره دمای موتور بالا می رود.

شاید برای شما نیز جالب باشد اگر بدانید یک موتور در حین کار می تواند تا 250 درجه فارنهایت گرم شود. این دمای بالا نه تنها برای قطعات موتور آسیب زاست بلکه عملکرد سایر قطعات خودرو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، اثرات حاصل از دمای بالای موتور ممکن است باعث ذوب شدن سیلندر، واشر سر سیلندر و پیستون شود، بنابراین وجود یک سیستم خنک کننده ضروری است که گرمای موتور را کاهش دهد و عملکرد خودرو را بهبود ببخشند.

حالا برای جواب این سوال که رادیاتور چگونه به پایین آمدن دمای موتور کمک می کند؟ همراه ما باشید؛

رادیاتور که وظیفه ی اصلی انتقال گرما به محیط بیرون را بر عهده دارد دارای یک سری پره یا تیوپ و یا لوله های مارپیچ و زیگزاگی آلومینیومی است تا آب را میان این لوله ها و پره ها به جریان درآورد و دمای موتور را پایین آورد، رادیاتور در قسمت جلویی اتومبیل قرار می گیرد تا در معرض حداکثر جریان هوا باشد.
دلیل اینکه در ساخت رایاتور از آلومینیوم استفاده شده است این است که این فلز پس از طلا، نقره و مس چهارمین رسانای گرما و حرارت است. همچنین این فلز از قیمت مناسب تری نسبت به سایر فلزهایی که از آن ها نام بریم دارند و وزن کمتری نیز دارند. آلومینیوم مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد و عمر طولانی دارد.
البته باید بگوییم که امروزه برخی از رادیاتورها را از جنس مس نیز می سازند.

درون رادیاتور آب، ضد جوش و ضد یخ قرار دارد و همه ی این مایعات به کمک واتر پمپ به منافذ باز و خالی موتور فرستاده می شوند. آبی که وارد موتور می شود دور تا دور سیلندر به گردش در می آید و فضای آن را غرق در آب می کند زیرا یکی از پر حرارت ترین قطعات خودرو سیلندر است و دلیل آن انجام عمل احتراق درون سیلندر است. پس از اینکه آب گرمای موتور و سیلندر را دریافت کرد لازم است که مجددا به رادیاتور باز گردد و خنک شود. آب گرمی که مجددا به رادیاتور باز می گردد، توسط فن هایی که جلوی خودرو تعبیه می شوند خنک می شود و با تکرار این چرخه دمای موتور همواره در تعادل قرار می گیرد.

مایعی که درون رادیاتور ریخته می شود گرمای موتور را جذب می کند و گرما باعث می شود که املاح و ناخالصی های مایع درون لوله های رادیاتور رسوب کند. به همین دلیل آبی که درون رادیاتور ریخته می شود باید آب مقطر و آب بدون املاح باشد. علاوه بر مایع رادیاتور استفاده از محلول هایی مثل ضد یخ و ضد جوش به موتور کمک می کند که در زمستان یخ نزنند و در تابستان جوش نیاورد.
علاوه بر محلول هایی که گفتیم استفاده از آب رادیاتور که مایعی سبز رنگ است به سلامت رادیاتور کمک می کند، این مایع نیازی به مخلوط شدن با آب ندارد.

یدک کش تویوتا

برای یدک کش کردن خودرو خود می توانید با مرکز امداد خودرو تویوتا با شماره 09196420634 بصورت شبانه روزی تماس بگیرید و از خدمات خوب ما بهرمند شوید.

باید بدانید که قیمت های یدک کش امداد خودرو تویوتا  پایین و مناسب می باشد و حضور امداد گران در محل شما در کم تر از نیم ساعت می باشد که این یک امتیاز بسیار بزرگ محسوب می شود .

حمل خودرو در ایران اهمیت فراوانی دارد شما یه علت های مختلف اعم از خرابی خودرو و یا تصادف برای رساندن خودرو به مقصد از جرثقیل یدک کش استفاده می کنید.

انواع یدک کش تویوتا

یدک کش زنجیری : این خودروها برای حمل ماشین تصادفی می باشد.

چرخگیر: خودروهای چرخگیر برای حمل انواع ماشین های ایرانی و خارجی کاربرد دارد و امروزه بیشتر از این نوع یدک کش استفاده می شود و یکی از مطمئن ترین و بی خطر ترین سیستم های حمل خودرو می باشد.

یدک کش دکل دار: نیسان  دکل دار دارای جرثقیل و دکل می باشد و توانایی در آوردن خودرو از جوی آب -پارکینگ و جابجایی گاوصندوق و دستگاههای صنعتی را دارد.

مطمئن ترین یدک کش تویوتا

امداد رسانان ما برای آسایش شما همشهریان عزیز در پایتخت در حال فعالیت می باشد و همواره سعی دارد به بالا ترین کیفیت و بدون هیچ مشکل و آسیبی به ماشین شما، حمل خودرو شما را با انواع جرثقیل های زنجیری و چرخ گیر و خودرو سوار کفی انجام دهد.

انواع رادیاتور تویوتا

رادیاتور ها انواع مختلفی دارند که از نظر کارایی تفاوت هایی با یکدیگر دارند با ما همراه باشید تا با انواع رادیاتور ماشین آشنا شوید.

رادیاتور خودرو یا همان سیستم خنک کننده موتور باعث کاهش دمای موتور می شود که دمای بالای آن توسط احتراق در موتور بوجود می آید.

رادیاتور توسط آلیاژهای متنوع ساخته می شود ولی بهترین آلیاژ که دمای بالای موتور را سریعتر به بیرون هدایت می کند آلومینیوم است و همین امر مقایسه رادیاتور های محتلف با هم را اهمیت می بخشد.

این آلیاژ با توجه به ضریب حرارتی بالا دمای بیشتری را به بیرون هدایت می کند و باعث می شود خنک کاری سریعتر اتفاق بیافتد.

لوله های نازک آلومینیومی موجود در رادیاتور آب داغ درون موتور را خنک و دوباره به موتور باز می گرداند.

رادیاتور تک لول و دو لول

تفاوت رادیاتور دولول و تک لول در قطر لوله های رادیاتور می باشد و خنک کاری بهتر آن می باشد.
رادیاتور های دو لول با توجه به قطر بیشتر خنک کاری بهتری نسبت به تک لول دارند و تنها تفاوت آن ها همین است.

رادیاتور های با قیمت پایین و بی کیفیت درصد خلوص آلومینیوم کمتری دارد و همین امر سبب می شود، حرارت به درستی از رادیاتور خارج نشود و خودرو داغ کند. طول عمر رادیاتور کاهش یابد.

لوله ها دچار زنگ زدگی شود و در آخر رادیاتور نشتی پیدا کند.

بهترین رادیاتور ها

در ابتدا رادیاتور های خودرو بعضا در مدل های خودرو به صورت تک و دو لول تولید می شود که بدان معناست که قطر دو لول دو برابر قطر تک است.

عیب یابی پمپ بنزین خودرو و علائم خرابی پمپ بنزین

در ابتدا به وظیفه پمپ بنزین می پردازیم تا با کارایی آن آشنا شویم.

برای انتقال سوخت از باک بنزین که در زیر خودرو قرار دارد به موتور نیاز به یک ارسال کننده سوخت داریم که پمپ بنزین این وظیفه را انجام می دهد. این پمپ ها می توانند به صورت مکانیکی باشند که به وسیله ی موتور فعالیت می کنند و یا به صورت الکتریکی می باشند که بیشتر پمپ بنزین های مورد استفاده در خودروهای متفاوت امروزی برقی می باشند و اکثرا در داخل باک قرار دارند.

 عیب یابی پمپ بنزین خودرو و علائم خرابی پمپ بنزین خودرو تویوتا

خرابی پمپ بنزین زمان و مکان خاصی ندارد و این موضوع می تواند باعث شود شما در بدترین شرایط و زمان به علت خرابی پمپ بنزین در خیابان گیر کنید، جز تعویض آن و یا بکسل کردن خودرو راه دیگری ندارید. یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در رابطه با خرابی پمپ بنزین ناگهانی بودن آن است و راننده خودرو از قبل نمی تواند متوجه خرابی آن شود. به همین علت ناگهان در حال رانندگی خودرو خاموش می شود و و باید تعویض شود.

پمپ های سوخت رسانی خودرو معمولا به اندازه کل عمر آن کار می کنند، اما با این حال برخی مواقع دچار مشکلاتی می شوند. اگر باک شما کثیف و زنگ زده باشد، با باک نیمه خالی رانندگی کنید، مشکلاتی در سیم کشی خودرو داشته باشید و ولتاژ کافی به پمپ نرسد یا فشار زیادی به پمپ وارد شود (مثلا فیلتر بنزین گرفته باشد یا از فیلتری با مش (سوراخ های بسیار کوچک فیلتر) ریز استفاده کرده باشید) احتمالا پمپ سوخت شما دچار مشکل خواهد شد.

همچنین بخوانید: امداد خودرو هیوندای

وقتی که پمپ بنزین خراب می شود معمولا بدون هیچ نشانه ای خودرو از کار می افتد. تا لحظاتی قبل ماشین شما به خوبی کار می کرده است اما ناگهان ریپ می زند و بلافاصله موتور خاموش می شود و هر چه استارت می زنید فایده ای ندارد.

چگونه متوجه  می شوید که خرابی پمپ باعث مشکل دار شدن خودرو شما شده است. یک راه این است که به صدای موتور پمپ بنزین گوش فرا دهید. کافی است سوییچ را باز کنید و بدون اینکه استارت بزنید به صدا گوش دهید در خودروی سالم پمپ بنزین چند ثانیه وارد مدار می شود و یک صدای آرام ام- ام یا وز! خواهید شنید. اگر صدایی را که همیشه می شنیده اید اکنون نمی شنوید احتمالا مشکل از پمپ سوخت رسانی است. این صدا زیر خودرو بهتر شنیده می شود.

تاریخچه خودرو تویوتا

شرکت تویوتا موتور یک ابر شرکت چند ملیتی ژاپنی سازنده خودرو، ماشین آلات و پیشرانه است که در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن واقع شده است. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای ای نام داشت. این شرکت ابتدا در زمینه نساجی فعالیت می کرد. در سال ۱۹۳۳ بخش کوچکی از کارخانه ریسندگی را به دپارتمان خودرو اختصاص داد. هدف این شرکت تولید خودروهای مناسب با شرایط ژاپن بود، درحالیکه نکات مثبت خودروهای خارجی را در نظر داشت. در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا آغار به کار کرد و در سال ۱۹۳۶ لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. شرکت تویوتا موتور به طور رسمی در سال ۱۹۳۷ افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون 1/5 تنی G1 بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن کامیون تولید می کرد. تا چند سال بعد از اتمام جنگ نیز اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد. در سال 1997 مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال 1984 همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون های بزرگ را در انواع مدل ها تولید می کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی، خانه های پیش ساخته و قایق های تفریحی انجام داده است.

معرفی محصولات خودرو تویوتا

تویوتا اف جی کروزر

یک شاسی بلند کره ای است که در سال 2005 از آن رونمایی شد و از سال 2006 وارد بازار جهانی شد و تولید آن تا سال 2016 ادامه یافت. تویوتا یک نسخه نهایی یا Final Edition هم معرفی کرد و تولید آن نسخه نیز در ژانویه 2018 خاتمه یافت.

تویوتا اف جی کروزر از سال 2011 تا 2013 توسط شرکت ایرتویا در تیپ اکستریم در ایران عرضه شد ولی در سال 2014 با توجه به وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس بالای 2500cc عرضه آن در ایران متوقف شد.

ولی به خاطر ظاهر جوان پسند و قدرت آفرود مناسب بازار دست دوم مناسبی در میان آفرود سواران و جوانان دارد. اف جی کروزر به دلیل رانندگی خشک، سیستم تعلیق سفت و صندلی های عقب نه چندان راحت، مناسب رانندگی های شهری نیست اما سواری و قدرت موتورش به شما در رانندگی آفرود لذت وافری می دهد.

امداد خودرو جی تی 86

یک خودرو کوپه است که به طور مشترک توسط شرکت های سوبارو و تویوتا تولید شده و توسط شرکت ایرتویا در سال های 2013 الی 2014 به دو صورت معمولی و با کیت اسپرت در ایران عرضه و به فروش رسید.

تویوتا جی تی 86 با برند سوبارو، BRZ نامیده می شود. همچنین با برند Sicon نیز برای بازار آمریکا نام FRS بر روی آن گذاشته شده است. نام این خودرو به دلیل عدم قدرت بالا، عدم شتابگیری سریع و بازار دست دوم ضعیف در سال 2014 از لیست محصولات ایرتویا خط خورد. ظاهر و کابین خودرو اسپرت و خشن است.

کیفیت ساخت و متریال درون کابین مناسب است. از نظر ابعاد یک ماشین 4 نفره معرفی شده اما فضای صندوق عقب و سرنشینان عقب آنقدر کوچک است که به عنوان یک ماشین دو نفره کاربرد دارد. از مهم ترین رقبای GT86 می توان به هیوندای جنسیس کوپه، کیا سراتو کوپه، آلفارومئو جولیتا و هیوندای ولوستر اشاره کرد.

امداد خودرو جی تی 86

امداد خودرو هایس

تویوتا هایس خودرویی است که اولین بار توسط شرکت ژاپنی تویوتا در اکتبر سال 1967 ساخته و به بازار عرضه شد. نام این خودرو از کلمه­ ی High ace به معنای تک خال برتر گرفته شده است و براستی نیز می­توان گفت که در حد و اندازه­های نامش ظاهر شده است.

این خودرو از سال 1967 تا کنون با مدل­هایی مانند H10, H20 ,…, H200 وارد بازار شده است و در کلاس­های مختلفی مانند مینی بوس، مینی ون، ون پلان ، ون و آمبولانس تولید شده است و به طور کلی در دسته­ی ماشین­های کاری و تجاری قرار دارد.

مکانیسم ساخت و مهندسی ون تویوتا هایس به گونه­ای است که شما با آن یک رانندگی نرم و روان و راحت خواهید داشت و از تکان­های ناشی از موتور در داخل ماشین خبری نیست و راننده­ی این ماشین از دردهای عضلانی و استخوانی که به مرور ایجاد می­شوند مصونیت بیشتری دارد.

همچنین این ماشین دارای فضای کافی هم در قسمت اتاقک سرنشینان و هم در صندوق عقب می­باشد و فاصله­ی بین محورهای عقب و جلو آن نسبت به مدل­های اولیه­اش بیشتر است.

ون تویوتا هایس  نیمه برقی(SBV) است و دارای یک کاپوت نیمه برقی کوچک جهت دسترسی آسان به مایع ترمز، خنک کننده­ی رادیاتور و واشر جهت چک کردن و یا تعویض آنها می­باشد و شما هر روز می­توانید به راحتی ون را کنترل و مراقبت کنید.

این ون در دو شکل بدنه عرضه می­شود؛ یکی با سقف بلند و فاصله­ی زیاد بین محور جلو و عقب ماشین (مدل روف) و دیگری با بدنه پهن­تر، سقف کوتاهتر و فاصله­ی خیلی بیشتر بین محور عقب و جلو. ون تویوتا هایس در کاهش هزینه­های شما کمک می­کند زیرا مصرف سوخت مناسبی دارد و دیرتر دچار استهلاک می­شود و در واقع شهرت آن به خاطر همین موضوع است. ون تویوتا هایس یا با موتور بنزینی با ظرفیت 2.7 لیتر و یا با موتور دیزلی 3 لیتری کار می­کند.

امداد خودرو هایس

امداد خودرو آریون

تویوتا آریون یک خودرو اسپرت و لوکس ژاپنی است که به عنوان نسخه مجهزتر و قوی‌تر تویوتا کمری شناخته می‌شود. نسل اول این خودرو در فاصله سال‌های 2006 تا 2011 به تولید رسید و از سال 2009 وارد بازار کشورمان شد. نسل اول تویوتا کمری براساس پلتفرم مشترکی با نسل چهارم تویوتا کمری یا همان اتاق XV40‌ ساخته شده است.

نسل دوم تویوتا آریون به عنوان نسخه‌ای لوکس‌تر و اسپرت‌تر از تویوتا کمری در سال 2012 میلادی وارد بازار جهانی شد و تا سال 2017 روی خط تولید قرار داشت. این نسل در فاصله سال‌های 2012 و 2013 به بازار کشورمان هم راه یافت اما بعد از مدتی قوانین دست و پاگیر واردات، مشتریان ایرانی را از تدوام حضور چنین خودرویی محروم ساختند. تویوتا آریون نسل دوم در ایران با کیا کادنزا، هیوندای آزرا و هوندا آکورد به رقابت می‌پردازد.

تویوتا برای طراحی داخلی آریون سبک ساده و کلاسیک را برگزیده  به طوری که صندلی‌های بزرگ و جادار ماشین، راحتی بسیار خوبی برای تمامی سرنشینان مهیا نموده‌اند و ارگونومی مطلوب ادوات میزان تسلط بر خودرو را افزایش داده است؛ از نظر کیفیت هم اوضاع بر وفق مراد می‌باشد و چرم صندلی‌ها و فرمان به نسبت کیلومتر کارکرد خودرو سلامت خود را به خوبی حفظ نموده‌اند.

البته کلیدهای کنترلی نسبتاً زمخت آریون در برابر محصولات به‌روزتر نظیر رنو تلیسمان مقداری نازیبا به نظر می‌رسند اما در عمل کار با آنها لذت‌بخش است و از نظر دسترسی و راحتی کار هم برتر از کلیدهای لمسی فانتزی عمل میکنند.

در یک جمع‌بندی کلی میتوان کابین تویوتا آریون را ساده، شکیل، کاربردی و باکیفیت توصیف نمود که اگر این نکات مثبت با قدری خلاقیت در طراحی و آپشن‌های تکمیلی همراه میشد میتوانست نمره بالاتری هم بدست آورد.

صندوق عقب این محصول نیز محفظه بسیار بزرگ و جاداری در اختیارتان قرار می‌دهد که برای سفرهای خانوادگی ایده‌ال به نظر می‌رسد.

امداد خودرو آریون

امداد خودرو پریوس

تویوتا پریوس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی جهان است که تولید آن از سال ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی ژاپنی تویوتا آغاز شد و چهار نسل آن تا هنوز هم در بازارهای جهان حضور دارد. بازار خودرو ایران نیز این شانس را داشت که پذیرای نسل چهارم تویوتا پریوس در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باشد.

شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی ژاپنی تویوتا این خودرو را در تیپ‌های مختلف روانه بازار ایران کرد؛ تیپ C پریوس، فول‌آپشن‌ترین نسخه این خودرو هیبریدی به شمار می‌آید که مدل‌های سفارش اروپا، آپشن‌های بیشتری نسبت به دیگر تیپ‌ها دارند.

تویوتا پریوس علاوه بر اینکه ظاهر خاصی دارد، از نظر مشخصات فنی هم خودرو ویژه‌ای در بازار ایران محسوب می‌شود. خودروهای هیبریدی موجود در کشور به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند که پریوس یکی از آنها است. پیشرانه این خودرو ژاپنی ترکیبی از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی با حجم ۱.۸ لیتر و یک موتور برقی دو تایی است که به یک باتری با ظرفیت ۱.۲ کیلووات ساعت متصل است.

حداکثر قدرت پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس از طریق جعبه دنده eCVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودروها در بازار ایران فقط با محور محرک دیفرانسیل جلو موجود هستند اما در بعضی از کشورها مدل تمام چرخ متحرک پریوس نیز به فروش می‌رسد.

تویوتا پریوس با استفاده از پیشرانه هیبریدی فقط ۳.۶ لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف می‌کند و یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروها در کشورهای مختلف است.

این خودرو هیبریدی دارای ۴ حالت رانندگی است، معمولی (Normal)، اکو (Eco)، اسپرت (Power) و برقی (EV). هر کدام از این حالت‌ها در شرایط مختلفی قابل استفاده است و عملکرد خودرو را تغییر می‌دهد. البته مصرف سوخت و شتاب پریوس در سه حالت اول، هیچ فرقی با هم ندارد.

امداد خودرو هیبریدی

خودروی هیبریدی (Hybrid cars) نسلی از خودروهای دوستدار طبیعت است. خودروی هیبریدی سیستمی است که یک موتور بنزینی معمولی، یک موتور الکتریکی و یک باتری را به‌طور همزمان در خود جای‌داده است. گاهی به آن خودوری برقی دوگانه (Hybrid electric vehicle, HEV) یا خودروی سبز هم گفته می‌شود.

موتور الکتریکی هنگامی‌که به‌آرامی در حال چرخش است، قدرت زیادی را تولید می‌کند. یک موتور بنزینی بیشترین قدرت خود را هنگام آغاز چرخش سریعش به‌دست می‌آورد.

خودروی هیبریدی به دلیل بهره‌وری بیشتری که نسبت به خودروی معمولی دارد، بنزین کمتری مصرف می‌کند و به محیط‌زیست لطمه کمتری وارد می‌کند. در‌واقع، یک معامله برد-برد است.

یک خودروی کاملا الکتریکی از خودروی هیبریدی هم کارآمدتر است. چون کارایی موتورهای الکتریکی 3-4 برابر بیشتر از موتورهای بنزینی است.

در ایران C-HR با دو پیشرانه 1.8 لیتری هیبریدی و 1.2 لیتری توربو بنزینی و در چندین تیپ مختلف عرضه شده که نسخه هیبریدی آن دارای سیستم محرکه دیفرانسیل جلوست اما نسخه توربو بنزینی آن‌را هم می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو و هم به‌صورت تمام چرخ محرک سفارش داد.

این ژاپنی با اینکه رقیب هیبریدی در ایران ندارد، ولی همچنان باید با همکلاسانی مانند کپچر، جوک و میتسوبیشی ASX، رقابت کند. درباره آپشن‌های هردو نسخه CHR حسابی باید حواس‌تان جمع باشد! چراکه ایرتویا این ژاپنی را در 10 تیپ مختلف به نام‌های ادونس (ارزان‌ترین تیپ)، داینامیک، استایل، استایل سلکشن (گران‌ترین تیپ)، آیکون، دایاموند، دایاموند پلاس، پریمیوم، اکسکلوسیو و لانژ به مشتریان ایرانی‌اش تحویل داده است.

امداد خودرو پرادو

شرکت تویوتا، پرادو را به عنوان برادر کوچکتر تویوتا لندکروز به بازار عرضه کرد و یک مفهوم جدیدی را رد سبک suv ها ایجاد کرد.

شرکت تویوتا، پرادو را به یک موتور شش سیلندر ۲۴ سوپاپه مجهز کرده است که حجم موتور آن ۴۰۰۰ سی سی است که به صورت طبیعی تنفس می کند همچنین این خودرو دارای ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۴ نیوتون متر گشتاور است و به یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک مجهز است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چهار چرخ منتقل می کند.

تویوتا پرادو در ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا پرادو در جاده های داخل شهری ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می کند و در جاده های خارج از شهری ۸.۶ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند. به صورت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین مصرف می کند. همچنین این حجم باک این خودرو 87 لیتر بنزبین است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 است و در هر کیلومتر 256 گرم co2 تولید می کند.

همچنین بخوانید: امداد خودرو کرمان موتور

این خودرو دارای هفت کیسه هوا از نوعSRS است که شامل کیسه هوا برای راننده، کیسه هوا زانویی راننده، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوا های جانبی و کیسه هوای پرده ی سراسری می شود.

این خودرو مجهز به حالت  FWDاست که سرعت آن را در ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است و نیروی تولید شده توسط موتور را به چهار چرخ انتقال می دهد همچنین طراحان ژاپنی این خودرو را به گونه ای طراحی کرده اند که در هنگام برخورد با عابرین پیاده آسیب کمی به عابرین وارد شود.

چراخ های این خودرو مجهز به HID و AFC است که در جاده های تاریک روشنایی بیشتری دارد و در هنگام پیچیدن خودرو، چراغ ها نیز می پیچد و در هنگام ترمز های نا گهانی فلاشر های این خودرو فعال می شود همچنین در نسخه های سفارشی، سیستم AVS نیز وجود دارد.

از امکانات دیگر این خودرو می توان به تنظیم خودکار گیربکس به صورت هوشمندانه برای کمک به سیستم، نشان دهنده زاویه چرخ ها، سیستم هشدار برای کم کردن مصرف سوخت در هنگام شتاب گیری، سیستم LSD برای کمک کردن برای کم کردن اصطکاک و مصرف سوخت همچنین دکمه های داشبورد این خودرو به طوری طراحی شده اند که به راحتی می توان به آن ها دسترسی داشت.

امداد خودرو راوفور

امداد خودرو هایلوکس

تویوتا هایلوکس یکی از معروف‌ترین و جان‌سخت‌ترین وانت‌هایی است که در همه کشورهای جهان طرفداران پروپاقرصی دارد. از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون، هشت نسل از این پیکاپ به بازار آمده است و در این سال‌ها از یک وانت جمع و جور ارزان‌قیمت به یک پیکاپ بزرگ و گران تبدیل شده است. هایلوکس مورد توجه آفرودسواران و افرادی است که نیاز به یک خودرو کاری دارند.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس با موتورها و جعبه دنده‌های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. از موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری گرفته تا پیشرانه‌های دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و موتورهای اینترکولر ۳ لیتری که قدرتشان از طریق گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی و اتوماتیک به محور عقب و یا چهار چرخ منتقل می‌شود.

اما هایلوکس وارداتی در بازار ایران به موتور بنزینی ۲.۷ لیتری با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و گیربکس دستی ۶ سرعته و یا اتومات مجهز است. این موتور بنزینی در تویوتا پرادو هم استفاده شده است.

سیستم چهار چرخ متحرک (4WD) در نسل هشتم هایلوکس قفل مرکزی ندارد اما به صورت برقی تنظیم می‌شود.

از ویژگی های هایلوکس می توان به این موارد اشاره نمود: استفاده از حجم پردازی‌های متناسب روی پروفیل جانبی و همچنین خطوط برجسته روی کاپوت، باعث عضلانی‌تر و جسورانه‌تر شدن نمای ظاهری این پیکاپ ژاپنی شده است. در نمای عقب، مثل همه وانت‌ها، شاهد طراحی نسبتا ساده و عمودی چراغ‌ها و درب صندوق هستیم. سپر عقب نیز به صورت برجسته و با طراحی کلاسیک همراه شده و از متریال پلاستیکی و فلزی ساخته شده است. همچنین محل قرارگیری دستگیره و چراغ ترمز در وسط در محفظه بار نیز ویژه مدل‌های فول آپشن خواهد بود.

به طور کلی، طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ دوکابین، دقیقا همان چیزی است که از یک وانت ژاپنی نسبتا جدید انتظار می‌رود؛ بدنه خوش‌فرم و عضلانی در کنار طرح اسپرت بدنه سبب شده تا این خودرو همچنان یکی از محبوب‌ترین و زیباترین پیکاپ‌های دنیا شناخته شود.

امداد خودرو راوفور

راو۴ (راوفور) عنوان نخستین خودروی شاسی‌بلند کامپکت جهان را بر دوش می‌کشد. تویوتای ژاپن که اکنون بزرگترین خودروساز دنیاست، در سال ۱۹۸۹ میلادی در نمایشگاه خودروی توکیو کانسپتی (نمونه مفهومی یک خودرو) از یک خودروی شاسی‌بلند، با ارتفاع معمول این کلاس خودرو اما ابعاد خیلی کوچکتر به نمایش گذاشت.

نخستین نسل از راو۴ در سال ۱۹۹۴ میلادی یعنی ۵ سال بعد از ارائه طرح مفهومی‌اش در بازار جهانی عرضه شد و تولیدش تا سال ۲۰۰۸ ادامه یافت. این خودرو در طول ۱۴ سال عرضه‌اش در جهان مورد توجه قرار گرفت و باعث شد تا نسل دومش از همان بدو تولد فروش خوبی را تجربه کند و در بین شاسی‌بلندهای محبوب زمان خود قرار بگیرد. نسل ۲ راو۴ نیز تا سال ۲۰۱۲ تولید شد و موفق‌تر از نسل اول آن عمل کرد. چهره آن مانند دیگر تولیدات تویوتا ساده اما قابل قبول بود و همچنان هندلینگ خوبی داشت.

دیگر برتری تولیدات تویوتا یعنی استهلاک پایین و کیفیت ساخت بالا، در ۲ نسل اول راو۴ هم دیده می‌شود. نسل اول راو۴ هیچگاه به ایران راه نیافت، اما نسل دوم آن در تیراژ محدود وارد شد. ولی به دلیل خدمات ضعیف وارد‌کننده و امکانات رفاهی کم که معمولا در تولیدات تویوتا می‌بینیم، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. هنوز هم نسخه‌های کارکرده این خودرو را در آگهی‌های تویوتا راوفور دیوار و دیگر سامانه‌های مجازی خرید و فروش اتومبیل شاهد هستیم.

تویوتا همچنین تلاش کرده بود تا در بخش امکانات رفاهی نیز راو۴ را ارتقا دهد که تا حدودی هم موفق بود. تویوتا در سال ۲۰۱۷ نسخه ادونچر نسل ۴ راوفور را در نمایشگاه خودروی شیکاگو به نمایش گذاشت. این نسخه ارتفاع بیشتری نسبت به راوفور نسل ۴ پیدا کرده و سیستم تعلیق آن تقویت شده بود تا با این افزایش ارتفاع در این بخش دچار نقص نشود.

امداد خودرو راوفور

امداد خودرو کرولا

در مجموعه تویوتا یکی از باسابقه ترین ها محسوب می شود زیرا برای نخستین بار در سال 1966 به عنوان یک خودروی کامپکت معرفی و تولید آن تا کنون نیز ادامه یافته است.

کرولا موفقیت فروش بالایی را برای تویوتا به همراه داشته است تا جائیکه برخی مراکز آماری از آن به عنوان پرفروش ترین خودروی جهان نام می برند.

در ژوئیه 2013 رکورد فروش کرولا از 40 میلیون دستگاه نیز عبور کرد و این خودرو در تمامی بازارهای بین المللی با توجه به رده قیمتی خود چنان محبوبیتی بدست آورد که تبدیل به نمادی برای سدان های کوچک اقتصادی و البته باکیفیت شد.

اولین بار در سال 2015 روی خودروی پریوس عرضه شد. TNGA به عنوان یک رویکرد جدید در خطوط تولید تویوتا ویژگی هایی مانند 30 درصد کاهش زمان تولید و البته متعاقب آن 20 درصد صرفه جویی در هزینه ها را همراه دارد. در پلتفرم مذکور وزن محصولات کاهش یافته و مرکز ثقل خودروها در نقطه ای پایین تر قرار می گیرد که در نتیجه آن تجربه مطلوب تری از کیفیت رانندگی ایجاد خواهد شد. افزایش استانداردهای ایمنی نیز یکی دیگر از نقاط قوت   TNGA است.

اولین موردی که در رابطه با کرولا 2020 می توان به آن اشاره کرد؛ زیباتر شدن این خودرو در مقایسه با قدیمی ترهای خانواده خود است! دماغه این محصول بویژه در قسمت چراغ های اصلی با یک طراحی زیبا و در نواری باریک به سمت یکدیگر توسعه یافته اند. این مدل شرایطی را ایجاد کرده تا درپوش و چین های روی آن نیز فضای بیشتری برای خودنمایی داشته اند.

اینجا گریل(جلوپنجره) فقط به قسمت بسیار باریک بین دو چراغ و لوگوی تویوتا در مرکز آن محدود می شود اما ورودی هوای بزرگی که زیر آن قرار گرفته با بافت مشابه -گریل- خود وضعیتی را ایجاد کرده که بیننده این دوبخش را یکی درنظر می گیرد و اتفاقا ترکیب موفقی نیز به نظر می رسد.

امداد خودرو لندکروز

تویوتا لندکروزر گل سرسبد تولیدات شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن بوده و به عنوان یک شاسی بلند بزرگ و لوکس از توانایی‌های آفرود مثال‌زدنی و بسیار قابل قبول بهره می‌برد.

نمای ظاهری تویوتا لندکروزر از مدت‌ها پیش یعنی از زمان عرضه اولیه نسل پنجم این خودرو تاکنون تغییرات چندانی نکرده و گرچه همچنان از ابهت و جبروت خاصی سود می‌برد، اما به نظر می‌رسد کند. به هر حال تویوتا لندکروزر موجود در بازار ایران در نوع خود همچنان نمایی شایسته، جذاب و ایرانی پسند ارائه داده و توانسته به خوبی نظرش مشتریان مرفه و آفرودر را نسبت به خود جلب سازد؛ به ویژه در مدل نیوفیس با ارائه ظاهری به روزتر این میزان رضایت تا حدودی بیشتر به نظر می‌رسد.

در نمای روبرو شاهد چراغ‌های بزرگی هستیم که بی واسطه دو طرف یک جلوپنجره با نوارهای کرومی مزین به لوگوی تویوتا را به تسخیر خود درآورده و بخش اعظم نیمه بالایی چهره لندکروز را در سیطره دارند. طراحی سپر نیز در عین سادگی جلوه‌ای قابل قبول و متناسب با سایر المان‌ها برای چهره تویوتا لندکروزر رقم زده است. نمای جانبی لندکروزر حالتی کلاسیک داشته و ضمن ارائه ظاهر متقاعدکننده، از برخی حجم پردازی‌های متناسب نیز بهره‌مند شده تا سادگی این قسمت کمتر به نظر برسد و نمای خوش فرم‌تری برای این شاسی بلند بزرگ فراهم آورده شود. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های دو تکه با طراحی نسبتا ساده استفاده شده و طول زیاد درب صندوق هم نوید جای‌گیری راحتتر اسباب و وسایل در محفظه بار این خودرو را می‌دهد. سایر المان‌ها به صورت ساده طراحی شده‌اند و نمایی متناسب برای این شاسی بلند لوکس و بزرگ ژاپنی به ارمغان می‌آورند.

در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری تویوتا لندکروزر نسل پنجم گرچه همچنان در میان ایرانیان از طرفداران زیادی برخوردار است اما تا حدی قدیمی به نظر رسیده و باید گفت که بهتر است تویوتا به فکر ایجاد تحولات اساسی در عین حفظ شاکله اصلی بدنه این خودرو باشد.

امداد خودرو لندکروز

امداد خودرو تویوتا یاریس

تویوتا یاریس به عنوان یک خودرو بسیار جمع و جور و ریزنقش از سال ۱۹۹۹ وارد سبد محصولات شرکت تویوتا شد. این خودرو تاکنون در چهار نسل مختلف راهی بازارهای جهانی شده است که در این میان نسل دوم آن حضور پررنگی را در بازار کشورمان تجربه کرده است.

این خودرو در سه تیپ A (نسخه پایه)، نیمه‌فول و تیپ به عنوان نسخه فول آپشن وارد بازار ایران شده است. ناگفته نماند که یاریس نسل دوم موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه معتبر یورو انکپ شده و امنیت مناسبی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. با این حال به دلیل محدود شدن آپشن‌های ایمنی نمونه‌های این خودرو که در بازار کشورمان موجود هستند، نمی‌توان با اطمینان زیاد از امنیت حداکثری این خودرو صحبت به میان آورد. در ادامه به امکانات تویوتا یاریس تیپ C اشاره شده است: ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، چراغ مه شکن جلو، فرمان برقی دو حالته حساس به سرعت، سیستم‌ صوتی با چهار اسپیکر، سی دی پلیر، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی، سیستم تهویه دستی، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با تنظیمات ۶ حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه به علاوه کنسول کنسول وسط صندلی عقب، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، اسپویلر عقب.

تویوتا یاریس 2008 از مزایایی همچون دوام فنی بالا، کیفیت ساخت مطلوب، ظاهر قابل قبول، خدمات پس از فروش گسترده، وفور نسبی لوازم یدکی در سطح کشور، سواری نرم و امنیت مناسب بهره می‌برد. با این حال عدم برخورداری تویوتا یاریس از امکانات درخور و طرح کابین نه چندان زیبا، در زمره نقاط ضعف این خودرو شمرده می‌شوند که باعث شده برخی از مشتریان نسبت به خرید آن تامل بیشتری به خرج دهند.

امدادخودرو فورچونر

تویوتا فورچونر (Toyota Fortuner) در رده‌ی خودروهای شاسی بلند ژاپنی با سایز متوسط قرار دارد. این شاسی ‌بلند به دوام و جان‌سختی مشهور است. فرمان‌پذیری راحت، تعلیق خوب و نرم، سیستم انتقال قدرت قوی، فورچونر را محبوب کرد. در بین عاشقان آفرود و گشت و گذار در کوه و تپه و دشت، فورچونر یکی از گزینه‌های ارزان‌ و به صرفه نسبت به سایر خودروهای مشابه است.

موتور شاسی بلند فورچونر شباهت زیادی به موتور تویوتا هایلوکس دارد. موتور ۲.۸ لیتری و ۴ سیلندری و با خروجی ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه است. البته در بازار ایران مدل های 6 سیلندری با موتور بزرگ 4 لیتری و توان 235 اسب بخار و 376 نیوتن متر نیز وارد شده است. کارایی و راندمان این موتور بسیار بالاست و شما را در آفرود ناامید نمی‌کند. هیبت و وزن (۲ تن) این خودور نشان می‌دهد که مصرف سوخت آن باید بالا باشد، اما اگر به توان موتور و مصرف بهینه‌ی آن آگاه باشید، خواهید دانست که مصرف آن چندان هم زیاد نیست. مدل‌های ۲۰۱۸ به بعد تویوتا فورچونر برای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۸ لیتر (موتور 4 سیلندری) بنزین می‌سوزانند. البته مصرف مدل دنده اتوماتیک حدودا یک لیتر بیشتر است. در تست رانندگی نشان داده شد که این خودرو به صورت ترکیبی ۱۴ لیتر مصرف می‌کند. حداکثر سرعتی که می‌توانید با این خودرو تجربه کنید، ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است؛‌ مشخص است که این خودرو برای ویراژ دادن ساخته نشده است. خرید تویوتا فورچونر برای عاشقان هیجان در طبیعت توصیه می‌شود،‌ نه کسانی که می‌خواهند در خیابان‌ها دور بزنند. جالب است که مدل اتوماتیک ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل دستی است، اما این کاهش وزن تاثیری روی کم‌کردن سوخت خودرو نداشته است.

همچنین بخوانید: امداد خودرو کیا تهران

فورچونر استاندارد آلایندگی یورو ۳ دارد. کد مدل پایه‌ی دنده‌ای GX است و قیمت آن در خارج از ایران از مدل اتوماتیک بیشتر است. شتاب صفر تا صد مدل دنده‌ای به حدود ۹.۳ ثانیه می‌رسد. دو دیفرانسیل، قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

از نظر فنی همه چیز این خودرو برای تجربه‌ی آفرود مناسب است. ۲ عدد کیسه هوای سرنشینان جلو، سانروف، صندلی گرم‌کن دار و برقی، پشت سری هوشمند، گرمکن شیشه، تهویه اتوماتیک، کی‌لس استارت دکمه‌ای، سیستم پایداری، ترمز ABS، LSD، سیستم صوتی پیشرفته، شیشه UV،‌ ریموت کنترل روی غربیلک فرمان، فرمان هیدرولیک، صندلی ردیف ۲ و ۳ تاشونده، کروز کنترل، سنسور پارک، تنظیم نور چراغ جلو، نمایشگر و … از ‌آپشن‌های تویوتا فورچونر هستند.

امداد خودرو تویوتا کمری

نسل ششم کمری را می‌توان انقلابی در تاریخ سدان‌های خانوادگی تویوتا دانست چراکه در این مدل کمپانی ژاپنی موفق شده تمامی خصلت‌های مثبت قبلی (از جمله دوام و کارایی) را با ظاهری زیبا و عامه‌پسند درهم آمیزد تا به محبوبیتی فوق‌العاده دست یابد.

تا قبل از معرفی نسل ششم، همه مردم جهان تویوتا کمری را به ظاهر ساده و بدور از هیجانش میشناختند. در واقع تمامی مدل‌های قبلی در قیاس با رقبایشان چهره‌ای معمولی داشتند و با خطوط زاویه‌دار و محافظه‌کارانه، لذت بصری چندانی در مخاطب ایجاد نمی‌کردند. تمرکز اصلی مشتریان کمری هم همواره روی ویژگی‌های باطنی یعنی دوام و کارآیی قرار داشته در نتیجه این کمبود چندان به چشم نمی‌آمد.

اما در نسل ششم، طرحی نرم و سیال جایگزین فرم خشک و ساده قبلی گشت، چراغ‌های گربه‌ای و درب‌های بلند اتومبیل حس و حال مدرنیته را بر پیکر فرزند تویوتا تزریق نمودند و کاپوت برجسته بر زیبایی ظاهری اتومبیل افزود. بخصوص در تیپ اسپرت یا همان SE که سپرهای کشیده و جلوپنجره مشکی لانه‌زنبوری در کنار رکاب و رینگ‌های متفاوت و اضافه شدن بالچه انتهایی، ظاهری چالاک و وحشی را پیش چشمانمان قرار داده بود.

در واقع نسل ششم تویوتا کمری هنوز هم بعد از گذشت این همه سال وجهه خود را تا حد زیادی حفظ نموده و آنقدرها قدیمی و از مد افتاده به چشم نمی‌آید. ضمناً این مدل در سال 2010 دست‌خوش یک فیس‌لیفت بسیار جزئی شد که در آن قسمت‌هایی نظیر گرافیک داخلی چراغ‌های عقب تغییر یافتند.

این نسل از کمری با پیشرانه‌های متفاوتی روی خط تولید رفته اما عمده مدل‌های وارد شده به کشورمان از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی VVTi استفاده نموده‌اند.

پشت فرمان کمری به هیچ عنوان با احساس سستی و تنبلی مواجه نخواهید شد. البته نسخه‌های 6 سیلندر قطعاً شتاب بسیار بهتری دارند اما همین مدل 4 سیلندر هم می‌تواند با کمترین استهلاک و مصرف سوخت، برای استفاده‌های معمول کارآمد ظاهر شود؛ هرچند نباید انتظار غیر عادی و رویایی از آن داشته باشید.

به طور کلی توازن مناسبی میان قدرت، دوام و مصرف سوخت تویوتا کمری ایجاد شده تا سدان خانوادگی تویوتا حتی به عنوان یک خودرو کار نیز گزینه قابل اعتمادی باشد، به شکلی که نسخه‌های موجود در خطوط تاکسیرانی فرودگاه، با کیلومترهای بسیار بالا همچنان سلامت کلی خود را حفظ نموده‌اند و قابل استفاده هستند.

گیربکس 5 سرعته اتوماتیک کمری هم عملکرد نرم و روانی دارد و با واکنش‌های دقیق و نسبتاً سریع، اجازه نمیدهد قدیمی بودن تکنولوژی این نسل شما را آزاد دهد، هرچند اگر بدنبال شتاب بهتر باشید، اندک نسخه‌های GL که با گیربکس 5 سرعته منوال وارد شده‌اند، بخصوص در شتاب اولیه چالاک‌تر هستند.

امداد خودرو تویوتا کمری

امداد خودرو سولارو

تویوتا کمری سولارا که گاهی با نام تویوتا سولارا نیز از آن یاد می‌‌شود یک خودروی کوپه سایز متوسط است. کمری سولارا از نظر فنی با تویوتا کمری نسل XV30 تشابه زیادی دارد و به همین خاطر آن را به عنوان نسخه کوپه از کمری هم معرفی می‌کنند.

این خودرو که بر اساس تویوتا کمری نسل XV20 ساخته شده بود، هیچگاه نتوانست به موفقیت برادر 4 درب خود دست پیدا کند و در بازار فروش عملکرد موفقی نداشت. این مدل در دو نسخه کوپه و رودستر معرفی شده بود، ولی به دلیل فروش کم، تویوتا در سال 2003 تولید آن را متوقف کرد.

این خودرو نسخه کوپه از کمری گرند خودمان است ولی طراحی آن بیش از آنکه به کمری گرند شباهت داشته باشد، در جلو شبیه به نسل چهارم لکسوس ES و در عقب شبیه لکسوس SC است. در بخش جلویی شاهد چراغ‌هایی بزرگ با خطوطی نرم هستیم که در بین آن‌ها یک جلوپنجره کوچک جای گرفته است. نسبت سایز جلوپنجره به سایز چراغ کمی عجیب است ولی طرح نامتناسبی هم ندارد و در کل قابل قبول است. نمای جانبی سولارا گرچه همان خطوط آشنای کمری را با خود به همراه دارد ولی در حالی که قرار بود سولارا یک نسخه‌ اسپرت باشد، در این بخش خود را بیشتر شبیه کوپه‌های لوکس نشان می‌دهد.

کمری سولارا با اینکه یک خودروی کوپه است ولی فاصله محوری آن با مدل سدان فرقی ندارد و همان 2720 میلیمتر است. این فاصله محوری یعنی تقریباً هیچ مشکلی از نظر فضای پا در این خودرو وجود ندارد و به راحتی 4 سرنشین درون آن جای می‌گیرند. صندوق عقب هم 391 لیتر ظرفیت دارد و برای یک سفر کوتاه کافی است.

تویوتا شتاب صفر تا صد کیلومتر سولارا را 6.9 ثانیه اعلام کرده بود که البته این عدد در اینجا و با در نظر گرفتن عمر خودرو قابل دستیابی نیست ولی سولارا با شتاب زیر 9 ثانیه همچنان جزو خودروهای سریع خیابان است.
از نظر مصرف سوخت نیز سولارا خوب عمل می‌کند و مصرف شهری آن 11.7 و مصرف جاده‌ای آن 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با در نظر گرفتن موتور پر حجم و سال ساخت خودرو بد نیست.

در ایران شرایط سولارا بسیار خاص است و باید عاشق چهره و طراحی آن باشید. چهره سولارا آنچنان عامه پسند نیست و شرایط بازار دست دوم این خودرو نیز به دلیل خاص و کمیاب بودن، رند بازار نیست لذا باید نه تنها از نظر طراحی، بلکه از نظر نگهداری و بازار، شرایط این خودرو را به درستی بدانید و سپس به خرید آن اقدام کنید.
تویوتا سولارا در بازار ایران در مدل های 2006 تا 2009 موجود است که موتور آنها، 6 سیلندر 3.3 لیتری، و یا 4 سیلندر 2.4 لیتری هستند که قیمت آنها در بازار در رنج های بسیار مختلفی قرار دارد.

امداد خودرو تویوتا لکسوس

مرکز تعمیرات خودرو لکسوس ۲۴ ساعته خدمات تعمیر خودرو تمامی خودروهای تولیدی لکسوس در تهران را ارائه می دهد. امداد خودرو لکسوس مزایای زیر را ارائه می دهد:

ارائه قطعات اورجینال لکسوس.
تسکین سرعت بالا
سرویس دوره ای لکسوس
خدمات تعمیر خودرو لکسوس یکی از خدمات برجسته و حیاتی تعمیر خودرو در امداد هدف 24 ساعته است. به لطف کیفیت بالا و فناوری پیشرفته خودروهای لکسوس، خدمات رسانی به خودروهای این برند نیز برای اطمینان از ایمنی و آسایش مشتریان بسیار مهم است.

این خدمات شامل امکاناتی مانند خدمات حمل و نقل خودرو تویوتا لکسوس، اعزام تکنسین سیار آموزش دیده به محل حادثه، خدمات تخلیه و نگهداری باتری و خدمات لاستیک خودرو می باشد.

لکسوس با ارائه این خدمات به مشتریان خود نشان داده است که در کمترین زمان ممکن و با کیفیت عالی به نیاز خودروهای خود پاسخ می دهد و به ایمنی و آسایش رانندگان اهمیت می دهد.

[/col]

[/row]

پیمایش به بالا
تماس با امداد خودرو