امداد خودرو بنز

امداد خودرو بنز

امدادگران ما با تکیه بر توانایی های خود در حوزه عیب یابی، تشخیص عیب و رفع عیب انواع خودرو های بنز را انجام می دهند. امداد خودرو بنز با مجوز رسمی از اتحادیه مفتخر است با ارائه خدمات شبانه روزی در کل سطح شهر خدمت رسانی نماید.

شما می توانید با تماس تلفنی  و یا به صورت اینترنتی با ما در ارتباط باشید. و خدماتی از قبیل حمل خودرو با یدک کش غرب تهران و کفی، خدمات برق و باتری،تعمیرات سیار و سوخت رسانی را دیافت کنید.

به طور کلی امداد خودرو  هدف برای حفظ امنیت برای رانندگان ایجاد شده است. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی که برای خودروی خراب یا نیازمند تعمیر یا آسیب دیده در تصادفات اعلام شده است، امکان بکسل کردن و کشیدن آن توسط خودروی سواری دیگری وجود ندارد و برای حفظ ایمنی جاده ها باید از خدمات امداد خودرو در این موارد استفاده شود.

امداد خودرو بنز

نام محصولات بنز

مجموعه خودروهای مرسدس بنز همه بخش‌های خودروهای سواری را در بر می‌گیرد: از خودروهای میکرو شهری با اسمارت گرفته تا محدوده محصولات انحصاری مرسدس و مرسدس‌مایباخ و خودروهای عملکردی و اسپرت مرسدس می باشد.AMG مرسدس بنز با مرسدس EQ توسعه سیستماتیک درایوهای جایگزین را پیش می برد. این شرکت طیف وسیعی از مدل های برقی را در هر بخش از جمله مدل های 48 ولتی ارائه خواهد کرد.

انتخاب گسترده ای از پلاگین هیبریدی و وسایل نقلیه تمام الکتریکی با امداد باطری به این ترتیب، بخش خودروهای مرسدس بنز AG تحرک فردی را برای طیف وسیعی از نیازهای مشتری تضمین می کند. هدف این شرکت ساخت مطلوب ترین خودروهای جهان است. در سال 2020، خودروهای مرسدس بنز، 2،087،200 وسیله نقلیه تحویل داد و برای پنجمین سال متوالی با سطح عمده فروشی بالای دو میلیون خودروی سواری دست یافت. از سال 2016، مرسدس بنز هر ساله جایگاه پیشرو جهانی خود را در مقایسه با رقبای اصلی خود از نظر فروش حفظ کرده است.

گروه امداد رسان ما انواع خودروهای بنز از جمله AMG GT, SLR, SLS AMG, کلاس A، کلاس B، کلاس C، کلاس CL، کلاس CLA، کلاس CLS، کلاس E، کلاس G، کلاس GLA، کلاس GLC، کلاس GLK، کلاس GLS، کلاس ML، کلاس S، کلاس S-Coupe، کلاس SL، کلاس SLK ساپورت می نماید.

تاریخچه محصولات بنز با نام آن ها

مرسدس بنز (Mercedes Benz) یک برند آلمانی تبار است که در سال 1926، یعنی درست 94 سال پیش، توسط کارل و گوتلیب دایملر پایه‌گذاری شد. این شرکت خودرو سازی یکی از شرکت های خودرو سازی کشور آلمان می باشد که دفتر مرکزی آن در شهر اشتوتگارت قرار دارد. که در زمینه های مختلف خودرو سازی از قبیل طراحی و ساخت انواع ماشین، کامیون، اتوبوس و موتور های درون سوز و همچنین انواع خدمات مالی مانند لیزینگ و بیمه و تعمیر خودرو فعالیت می نمایند.

مرسدس بنز سازنده پیشرفته‌ترین، لوکس‌ترین خودروهای روی زمین باشد و هیچ‌کدام این‌ها اتفاقی نیست. از زمان معرفی اولین خودروی بنزینی توسط کارل بنز در سال ۱۸۸۶ تاکنون مرسدس در زمره پیشگامان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ساختارشکن صنعت خودرو بوده است. خودروی پیشرانه عقب و سه‌چرخ برای همیشه حمل‌ونقل بشر را تغییر داد و همین موضوع راه را برای تولید محصولاتی که تا به امروز هم ادامه دارد هموار نمود.

همچنین بخوانید: امداد خودرو کرمان موتور

نام خودروی مرسدس بنز که یکی از بهترین های ماشین های این شرکت به شمار می رود، برگرفته از نام دختر یکی از سهام داران این شرکت می باشد. لوگو این ماشین ها یک ستاره سه پر است که نشان از تسلط این خودرو بر زمین، دریا و آسمان می باشد.

قابل ذکر است مرسدس بنز یکی از زیر مجموعه های شرکت دایملر آ گ به شمار می آید و همراه با آئودی، بی ام و پورشه چهار خودروساز مشهور و لوکس آلمانی و به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان شناخته می شوند.

اسامی محصولات این شرکت معمولا از سه بخش و گاهی چهار بخش تشکیل می شود. یک کد یک تا سه حرفی ( S )، یک عدد 2 یا 3 حرفی ( 350 ) و بعضا یک کلمه درباره نوع موتور و یا نوع سیستم انتقال نیرو ( چهار چرخ محرک ) کل چیزی است که روی در صندوق عقب مرسدس نصب می شود. اگر در خیابان با مرسدس بنز سی 200 بلوتک روبرو شدید، باید بدانید نیمه لوکس، کوچک و نسبتا گران با موتوری دیزلی روبروی شما است.

امداد خودرو بنز در تهران

مزایای استفاده از امداد خودرو بنز

امداد خودرو بنز در زمینه کمک کردن به ماشین های حادثه دیده و در راه مانده مزایای بیشماری نسبت به سایر مکانیک ها و ماشین های کمک رسان دارند. اولین مزیتی که امداد خودرو دارد، حمل آسان و سریع ماشین می باشد. ممکن است ماشین های دیگر نیز بتوانند شما را به نزدیک ترین تعمیر گاه برسانند، ولی امداد رسان ها دارای یدک کش های مجهز هستند و اتومبیل شما را درست و اصولی تا مسیر مورد نظر جابه جا می کنند. با حمل سریع و اصولی هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم به ماشین شما آسیب بیشتر وارد نمی شود.

از دیگر مزایای این موسسات این است که ماشین شما توسط افراد مطمئن و متخصصان حرفه ای تعمیر و تعویض می شود. زیرا این موسسات از قطعات کاملا اصل با گارانتی استفاده می کنند. شما با خبر کردن این گروههای امدادی خیالتان از بابت برطرف شدن مشکل ماشین راحت بوده و می توانید رانندگی بی دغدغه و و آرامی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

از طرفی دیگر این موسسات در هر شبانه روز که اتومبیل شما دچار مشکل شده باشد آماده امداد رسانی هستند و با تماس شما سریعا خود را به محل مورد نظر رسانده و اقدامات لازم را انجام می دهند.

شما در زمان بروز خرابی با تماس با شماره امداد خودرو سراسری و ارسال کردن مشکل و موقعیت مکانی که خودرو در آنجا قرار دارد. امداد خودرو برای ارائه خدمات بهتر امدادی وسرعت درکار برای رفاه حال هموطنان محترم از انواع ماشین ها برای حمل خودرو و پرسنل کارآزموده برای خدمات جابجایی وخدمات مکانیکی سیار استفاده نموده است تا در کمترین زمان کارشناسان به محل مورد نظر برسند.

شماره امداد خودرو بنز

تاریخچه مرسدس بنز در ایران

شرکت مرسدس بنز از دهه 1320 هجری شمسی نمایندگی مجاز عرضه خودروهای خود در تهران را افتتاح نمود، البته تا سالها واردات این خودرو با هزینه های شخصی و به طور خصوصی صورت می پذیرفت تا آنکه در سال 1327 شرکت لیدا واردات خودروهای مرسدس به ایران را عهده دار شد. تا سال 1332 مدل بنز 170 ، محبوب ترین خودروی این برند در این بود. در سال 1332 هجری شمسی بنز 300 و پس از آن مرسدس بنز 190 اس ال ، مینی بوس و تعدادی کامیون دیزل به ایران وارد شدند و با فروش خوبی مواجه شدند. در دهه 40 و 50 شمسی با وجود هزینه های هنگفت گمرکی خودروهای مرسدس در مدل های تشریفاتی، کوپه و حتی باری به ایران وارد می شدند. در دهه 60 میلادی که مصادف با درگیری ایران در جنگ با عراق بود، مرسدس به فعالیت واردات مدل هایی چون مرسدس بنز دبلیو 123 و یا ای 190  و همچنین مونتاژ کامیون های خود در ایران ادامه داد.

در ابتدای دهه 70 شمسی، شرکت مرسدس بنز چندین نسل از خودروهای کلاس C,E و S و همچنین دو نسل از مدل مرسدس W126 و W140   وارد ایران نمود که بیشتر مورد استقبال ارگان های دولتی و نظامی قرار گرفتند، در اواخر این دهه واردات مرسدس بنز به ایران قطع شد که سبب بالا رفتن قیمت خودروهای بنز در ایران شد.

در دهه 80 شمسی، دوباره واردات مرسدس بنز به ایران اما به صورت محدود آغاز گردید و این بار مدل های متنوع و جدیدی از این برند وارد بازار ایران شدند که به واسطه حضور خودروهای بی ام و در بازار ایران، فضای رقابتی میان بازار این دو برند در ایران شکل و شدت بگیرد.

همچنین بخوانید: امداد خودرو هیوندای

در دهه 90 شمسی با شکل گیری تحریم های اقتصادی علیه ایران، نوسان قیمت ارز، نرخ بالای تورم و مشکلات عدیده دیگر واردات خودروهای مرسدس و یا سایر برندها در بازار ایران با مشکلات زیادی روبرو شده است.

در حال حاضر، بیش از 173 هزار نفر در سراسر دنیا در این شرکت کار می‌کنند. اکنون تمامی تمرکز کمپانی روی تولید محصولات با کیفیت بنز و پیشرفت در زمینه تکنولوژی و نوآوری است. سال گذشته، مرسدس بنز توانست حدود 2.4 میلیون خودروی سواری و بیش از 438 هزار ون به بازار عرضه کند.

ویژگی های منحصر به فرد خودرو بنز

همانگونه که می دانید خودرو های بنز ماشین های منحصر به فردی دارند. دربارۀ تک تک قطعات و کارایی آن تحقیق شده و بهترین ها انتخاب گردیده است. مثلا در مورد حروف الفبای نام ماشین‌های مرسدس بنز چیزهای زیادی در مورد آن خودرو به شما می‌گویند. حرف C به بدنه کوپه و حرف G بیان‌گر خودروهای خارج از جاده یا SUVها است. حرف D برای موتورهای دیزلی، حرف E نوع موتور و حرف K برای موتوری به کار می‌رود که دارای سوپرشارژر است و …

 لوگوی پر معنای بنز

لوگوی این ماشین ها هم معنی با لوکس بودن و کیفیت است. ستاره سه جهته که داخل یک دایره محصور شده است توسط شخص گوتلیب دایملر طراحی شد. این طرح در واقع نماد قابلیت استفاده از موتورهای دایملر در زمین، دریا و هواست.

البته قابل ذکر است که این کمپانی زمانی تصمیم داشت طراحی ستاره لوگوی خود را تغییر داده و آن را به یک ستاره چهار خطی تبدیل کند تا علاوه بر زمین، دریا و هوا، فاکتور فضا را هم اضافه کند. با این حال در نهایت این تصمیم عملی نشد. طراحی لوگوی این برند که غالبا به شکل ستاره مثلثی بود اما واقعیت اینجاست که لوگوی آن در طول قرن گذشته تغییر کرده است. چندین دهه این لوگو شامل نام مرسدس می باشد.

یدک کش بنز
یدک کش بنز

ترمز بی نقص خودرو

یکی دیگر از خصوصیات بارز برند بنز امنیت بیشتر آن در جاده هاست. شرکت مرسدس اولین شرکتی بود که در سال 1924 ترمز را روی هر چهار چرخ خودروی خود اعمال کرد. این کار باعث شد تا خودروهای این کمپانی بیشتر از سایر خودروها در جاده امنیت داشته باشند.

در دهه 1970 کمپانی مرسدس با برند بوش (Bosch) شروع به همکاری کرد و سیستم ترمز ضد قفل را طی این همکاری ایجاد کردند. مرسدس در سال 1978 به عنوان اولین شرکت خودروسازی دنیا خودروهای خود را در کلاس S عرضه کرد. این فناوری به راننده امکان می‌دهد تا ماشین را حتی در حالتی که کاملا ترمزها اعمال شده باشند هم هدایت کند.

دارای موتور های هیبریدی

مفهوم هیبرید، مفهوم تازه‌ای نیست. مرسدس میکس (Mercedes Benz Mixte) اولین بار مزایای موتورهای برقی و موتورهای بنزینی را با یکدیگر ترکیب کرد.

امنیت بیشتر نسبت به دیگر برند ها

وقتی صحبت از امنیت راننده خودرو و سرنشینان به میان می‌آید، مرسدس بنز در این صنعت پیشرو شناخته می‌شود. سیستم امنیتی این برند شامل اقدامات متعددی است. در سال 2002 این کمپانی از سیستم پیش امنیتی (Pre Safe System) رونمایی کرد. این سیستم جوری طراحی شده بود تا برخوردهای احتمالی را تشخیص داده و از آن‌ها جلوگیری کند.

بنز در پیست‌های مسابقه

جالب است بدانید که مرسدس خودروهایی را هم برای رانندگی در جاده و هم طی کردن مسیرهای مسابقه تولید می‌کند. این برند کیفیت، قدرت، عملکرد بی‌نظیر را در کنار لوکس بودن برای شما فراهم می‌کند.

اولین حضور برند مرسدس بنز در فرمول یک در سال 1954 اتفاق افتاد و از آن زمان تا به حال به ساخت اتومبیل‌های مسابقه‌ای قابل اعتماد و قدرتمند شهرت دارد.

 معنا و مفهوم کلاس ها

سیستم کلاس مرسدس بنز در دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفت. هر کلاس دارای یک اندازه، سبک و قیمت متمایز از سایر کلاس‌هاست.

ماشین‌های کلاس A خودروهایی جمع و جور هستند؛ این در حالیست که کلاس B دارای موتور کمی قدرتمندتر است. کلاس C و E ماشین‌های بزرگ‌تر و گران‌تر هستند. اگر به دنبال یک سدان هستید کلاس S مناسب شماست. کلاس G و M خودروهای SUV هستند و کلاس SL شامل مدل‌های اسپرت و سبک می‌شوند.

به طور جامع این برند به خاطر طراحی‌های سفارشی خود بسیار شناخته شده و معروف است. مرسدس در بین 30 کشور جهان یکی از بهترین شرکت های  است که در زمینه تولید خودرو فعالیت دارد.

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس کوپه

این خودرو را می‌توان یک شاسی بلند جمع و جور دانست که با چرخ‌های 21 اینچی همراه است. کوپه موتوری بنزینی V6 با عملکردی نسبتا قوی دارد. مهندسان AMG روی این خودرو موتوری 3.0 لیتری توربو V6 قرار داده‌اند که 362 اسب‌بخار قدرت و 384 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. همچنین اگزوزهایش نیز صدای دلنشین یک خودروی اسپرت را به گوش راننده‌اش می‌رساند. مرسدس GLC کوپه به گیربکس 9 سرعته G-Tronic اتوماتیک داشته که قدرت را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

کوپه S560 مرسدس مجهز به پیشرانه‌ی جدید ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر و مشابه مدل S560 سدان است. این پیشرانه متعلق به AMG GT  است و در کوپه S560 می‌تواند قدرتی معادل ۴۶۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کوپه S560 مرسدس ۴.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۳۰ مایل بر ساعت (۲۱۰ کیلومتر بر ساعت) است که در داشبورد به‌صورت الکترونیکی نمایش داده می‌شود. سیستم انتقال قدرت 4Matic با حالت تمام چرخ محرک، به‌عنوان حالت استاندارد این خودرو در نظر گرفته شده است. در مدل کوپه S560، امکان استفاده از سیستم محرک عقب وجود ندارد.

سپرهای بازطراحی شده جلو و عقب، چراغ‌های جلوی جدید، چراغ‌های عقب OLED و خروجی اگزوز دایره‌ای از جمله تغییرات بیرونی کوپه S560 هستند. در مدل استاندارد مرسدس بنز جدید از رابط Energizing Comfort با حالت‌های پیش‌تنظیم شده استفاده می‌کند که گرم‌کننده و ماساژور صندلی، روشنایی محیط متغیر، حالت‌های رانندگی متنوع و حتی موسیقی را فعال می‌کند.

فضای داخلی این خودرو، شباهت‌های کوپه مرسدس بنز با رقبایش از برندهای بنتلی و رولز رویس به‌وضوح به چشم می‌خورد. فرمان بازطراحی شده کوپه S560 دارای دکمه‌های کنترل لمسی است که در محدوده E کلاس قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی نیز اکنون با پانل ابزار دیجیتال در میانه داشبورد ادغام شده است تا ظاهر بی‌نظیری برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس کوپه

امداد خودرو مرسدس بنز slr

SLR مک‌لارن یکی از ساخته‌های فوق‌العاده و به‌واقع تکرارنشدنی مرسدس بنز محسوب می‌شود که حتی باوجوداینکه نزدیک به یک دهه از زمان خاتمۀ تولید آن می‌گذرد اما هنوز هم علاقه‌مندان بی‌شماری داشته و همچنان در یادها مانده است. در زمان توسعۀ این خودرو، مرسدس بنز ۴۰ درصد از سهام مک‌لارن را در اختیار داشت و به طراحی و توسعۀ قوای محرکه و سیستم‌های الکترونیکی برای تیم فرمول یک مک‌لارن می‌پرداخت. به همین دلیل، این دو شرکت آلمانی و بریتانیایی با همکاری هم اقدام به ساخت SLR کردند و ازاین‌روی، این شاهکار تکرارنشدنی، SLR مک‌لارن نام گرفت.

به دلیل واکنش‌های بسیار مثبت نسبت به این کانسپت، مرسدس بنز با همکاری شریک فرمول یک خود یعنی مک‌لارن پروژۀ ساخت نسخۀ تولیدی آن‌را آغاز کرد که سرانجام در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۰۳ به‌صورت عمومی رونمایی شد. SLR مک‌لارن تا حد زیادی به کانسپت Vision SLR (خصوصاً نسخۀ رودستر آن که در ظاهر تغییرات قابل‌توجهی را نسبت به نسخۀ کوپه تجربه کرده بود) وفادار مانده بود و صرفاً تغییراتی جزئی مثل طراحی پیچیده‌تر دریچه‌های هوای جانبی و ورودی هوای جلویی جدید در آن ایجاد شده بود. با توجه ترکیب موتور جلو، گیربکس اتوماتیک و شخصیت رانندگی، بسیاری از روزنامه‌نگارانی خودرویی، SLR مک‌لارن را در کلاس گرند تورر قرار دادند که خودروهایی مثل آستون‌مارتین DBS و فراری ۵۹۹ GTB از رقبای آن محسوب می‌شدند.

در SLR مک‌لارن برخلاف نسخۀ کانسپت، از یک پیشرانۀ دست‌ساز ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ تمام آلومینیومی با سه سوپاپ در هر سیلندر استفاده شده بود. سیستم روان‌کاری این موتور از نوع کارتل خشک بود و سوپرشارژر آن که می‌توانست به حداکثر دور ۲۳ هزار rpm برسد، بوستی برابر با ۱۳ psi داشت. هوای فشرده‌ای که توسط این سوپرشارژر تولید می‌شد، پس از خنک شدن توسط دو اینترکولر به موتور می‌رسید تا ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید گردد.

امداد خودرو مرسدس بنز slr

امداد خودرو مرسدس بنز sls

مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی (Mercedes-Benz SLS AMG) برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی اتومبیل فرانکفورت 2009-2010 به عنوان جایگزینی برای خودروی اسپرت سابق مرسدس یعنی SLR مک لارن معرفی شد که از همان ابتدای کار توسط AMG تقویت‌های لازم بر روی پیشرانه آن صورت می‌گرفت. مرسدس بنز SLS AMG در میان رقیبان خود، قدرتمندترین پیشرانه تنفس طبیعی را داراست که در نیم تنه جلویی شاسی نصب می‌شود. اولین مدل از مرسدس بنز SLS AMG هم با پیشرانه هشت سیلندر V شکل 6208 سی سی که پیش از این AMG تقویت‌های لازم را بر روی آن انجام داده بود، معرفی شد که حداکثر قدرتی 570 اسب بخاری در دور موتور 6800 دور بر دقیقه و نهایتاً 650 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کرد.

در سال 2013 از مرسدس بنز SLS AMG، سری بلک (Black Series) معرفی شد که این نسخه نیز باز از همان پیشرانه 6.3 لیتری V8 استفاده می‌کرد که حالا 631 اسب بخار قدرت در دور موتور 7400 دور بر دقیقه تولید می‌کرد، ولی در عوض افت شدید گشتاوری را تجربه کرده بود که از حداکثر 650 نیوتن متر به 635 نیوتن متر رسیده بود! به هر حال در ازای کاهش گشتاور، قدرت موتور افزایش یافته بود که موجب کاهش 1 ثانیه‌ای شتاب صفر تا صد نسبت به مدل استاندارد SLS AMG GT شده بود. همزمان با سری بلک نسخه‌ای تمام الکتریکی از SLS AMG معرفی شد که با چهار موتور الکتریکی بر روی هر چهار چرخ خودرو، حداکثر 741 الی 805 اسب بخار قدرت و حداکثر 1000 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کرد که حتی شتاب خودرو را خیلی زودتر از SLS AMG سری بلک، پر می‌کرد.

بدون اغراق می‌توان طراحی سری بلک SLS AMG را بهترین طراحی میان مدل‌های مختلف SLS دانست، البته جدا از بحث قطعات اضافه و آیرودینامیکی بکار رفته در طراحی این محصول، طراحی اصلی سری بلک در بخش‌های مختلف بدنه بهتر از مدل‌های پیشین آن طراحی شده است. البته تنها در میان مدل‌های SLS طراحی بهتری دارد، چون مرسدس بنز SLS AMG با فرم بدنه شبیه به لنگه کفش‌های مجلسی و رسمی که دارد، حداقل از نظر ما نمی‌تواند چندان ادعایی در مقابل رقیبانش همچون آئودی R8 و فراری 458 ایتالیا و امثال آن‌ها در خصوص طراحی داشته باشد، ولی همانطور که گفتیم در میان طراحی‌های مدل SLS، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به عنوان مثال در قسمت جلویی مدل اصلی و سابق SLS یک جلوپنجره بزرگ با دو ورودی هوای کوچک در اطراف آن طراحی شده بود که حالا در سری بلک مرسدس این دو ورودی هوای اطراف جلوپنجره اندکی بزرگ‌تر شده و فرمی بهتر به خود گرفته که بیشتر از قبل به چهره مرسدس بنز SLS می‌آید، ضمناً در قسمت بالایی و دیواره‌ی بیرونی این دو ورودی هوا هم قطعه‌ای فیبرکربنی را نصب کرده که زیبایی خودرو را دوچندان کرده است.

امداد خودرو مرسدس بنز sls

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس a ,b. C،e

در روش جدید کلاس‌بندی کمپانی Benz که از سال 2015 به بعد شکل گرفت، جایی برای خودروهای سوپراسپرت نیز در نظر گرفته شد. هم‌چنین شیوه نام‌گذاری، شکل منظم‌تری به خود گرفت و پسوندهای جدیدی معرفی شد. ساختار جدید نام‌گذاری، به‌منظور ساده‌ترکردن شناخت سری محصول از سال 2015 تا به امروز به کار گرفته می‌شود.

ساختار نام‌گذاری جدید برای ترکیب حروف به شرح زیر است که این ساختار جدید هم برای سری مدل و هم برای انواع موتور اعمال می‌شود:

نام مدل (کلاس)، همیشه یک کلمه اختصاری است که به‌صورت یک تا سه حرف با حروف بزرگ نمایش داده می‌شود. (پنج مدل اصلی مرسدس، کماکان A، B، C، E  و S) است.

حرف دوم در نام‌گذاری مدل‌ها، به نوع موتور خودرو اشاره می‌کند:

C برای خودروهای گازسوز

Dبرای خودروهای دیزلی

E برای خودروهای الکتریکی

F برای خودروهای سلول سوختی

H برای خودروهای هیبریدی

اما ازاین‌جای داستان به بعد، قضیه کمی پیچیده می‌شود. برای SUVهای مرسدس، شیوه کلاس‌بندی جدید کمی متفاوت است. از 2015 به بعد، همه SUVهای بنز با حروف “GL” شروع می‌شوند:

GLA = GL A-Class

GLC = GL C-Class قبلاً GLK بود

GLE= GL E-Class قبلاً M-Class یا ML بود

GLE Coupé = GL E-Class Coupé

GLS= GL S-Class قبلاً GL بود

G بدون تغییر

برای کوپه‌های چهاردرب، داستان مشابه قبل است. دو حرف CL که پس‌ازآن نام مدل اصلی آورده می‌شود؛ مانند CLA و CLS.

رودسترها (خودرو‌های کروک 2نفره) از سال 2016 به بعد همه با SL شروع می‌شوند؛ به‌طور مثال، SLK در شیوه جدید کلاس‌بندی محصولات بنز به SLC تغییر پیدا کرد.

به طور کلی مدل های تک حرفی خودروهای پایه مشهور این خودرو در رده های کلاسیک و قدیمی مثل سدان های متوسط لوکس با کد E یا هاچ بک های کوچک با کد A هستند. از ترکیب یکی از سه حرف G، C و S که به ترتیب نماد محصولات اسپورت، شاسی بلندها و خودروهای لوکس هستند، با حرف L رده های دیگری ایجاد می شوند که بنا به دریافت یکی از کدهای E، C، A و S محصولات مختلف این شرکت را تشکیل می دهند.

مثلا اگر حرف G را با حرف L و حرف C ترکیب کنیم، به کد GLC می رسیم که نام کراس اوور اسپورت و کوچک است. حال اگر به جای حرف C ما حرف A را اینجا بگذاریم، به رده شاسی بلندهای کامپکت یا بسیار کوچک با نام GLA می رسیم که در بین محصولات بنز خودرویی ارزان و کم آپشن است.

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس a ,b. C،e

امداد خودرو مرسدس بنز cls و cla

مرسدس بنز cls از رقیب خود cla قیمت بیشتری دارد. اما با مقایسه فضای داخلی پی خواهید برد که به این راحتی‌ها به جواب اینکه مرسدس بنز cla بخریم یا مرسدس  cls نخواهیم رسید. شباهت و بی‌نظیر بودن هر دو خودرو کار قضاوت را سخت می‌کند.

هر دو خودرو حتی از یک نوع تم در طراحی داخلی خود استفاده کرده‌اند و مواردی مانند دریچه‌های کولر، صفحه نمایش و صفحه کیلومترشمار و حتی فرمان مانند هم هستند. کیفیت مواد به‌کار برده شده در مرسدس بنز cls بهتر است اما نکته جالب اینجاست که اگر خیلی ریزبین شویم، این مرسدس cla است که با توجه به تفاوت‌های کوچکش نسبت به برادر گران‌تر خود، ظاهری زیباتر دارد. کیفیت بهتر مرسدس بنز cls و ظاهر بهتر cla باعث می‌شود تا هر دو خودرو را بتوانیم پیروز بدانیم.

برخلاف فضای داخلی که تشابهات زیادی بین مرسدس cls و مرسدس cla بود، در بخش فضای خارجی شاهد تفاوت‌هایی هستیم. تفاوت‌هایی که خیلی عمیق نیستند اما خبر از برتری برادر بزرگ‌تر می‌دهند. مرسدس cls در نمای جلویی خود برتری بسیار خفیفی دارد. این خودرو دارای چراغ‌هایی بهتر نسبت به برادر کوچک‌تر است و جلوپنجره‌ای شبیه به مرسدس بنز cla دارد. اما نکته توجه اینجاست که شیب و خطوط کاپوت مرسدس بنز cla از مرسدس بنز cls بهتر است.

در مقایسه فنی مرسدس بنز cla و مرسدس cls، با یک سورپرایز روبه‌رو هستیم. مرس cla که نمونه ارزان‌تر مرسدس بنز cls است، قدرت بیشتری دارد. موتور cla با 375 اسب بخاری که از خود تولید می‌کند، یک شگفتی  ایجاد کرده است. اما مواردی مانند گیربکس و شتاب را که بررسی می‌کنیم، با برتری مرسدس بنز cls روبه‌رو هستیم.

امداد خودرو مرسدس بنز cls

امداد خودرو مرسدس بنز cls و glk

خودروهای کوپه با این حروف شناخته می‌شوند. در این کلاس شاهد CL550 و CL600 و همچنین CL63 AMG و CL65 AMG هستیم.

این خط تولید به ساخت خودروهای سایز بزرگ لوکس معروف است. در آلمانی CL مخفف کوپه‌های سبک یا لوکس است و در زیرساخت اشتراکات زیادی با پلت‌فرم کلاس S دارد.

CL در چرخه توسعه خود به دنبال S حرکت کرد و در این کلاس شاهد فاصله محوری کوتاه تر نسبت به S و موتورهای کلاس S هستیم که البته در کلاس CL با تنوع کم‌تری ارائه می‌شوند.

کلاس CLS سدانی است که از کوپه‌های CL مشتق شده و به دلیل مشخصات و گزینه‌های ویژه که از کلاس S قرض گرفته، این حرف را نیز یدک ‌می‌کشد.

شاسی‌بلندها و SUVهای بنز در این رده قرار گرفته و با قابلیت محرک تمام چرخ ارائه می‌شود. از مشخصه‌های این بنز می‌توان به ظاهر جعبه‌ای آن اشاره کرد. در سال 2006 کلاس GL برای جایگزینی این خودرو ساخته شد. اما کلاس G همچنان با قدرت تولید می‌شود و یکی از قدرتمندترین آفرودرهای جهان است. تولید این خودرو از 35 سال پیش آغاز شد و  بنابر این قدمت تولید آن طولانی است.

کلاس G به عنوان یک خودروی نظامی توسط  شاه وقت ایران که در آن زمان یکی از سهام‌داران این شرکت بود توسعه یافت. پس از آن مرسدس در سال 1979 نسخه غیرنظامی این خودرو را ارائه کرد. برخی از مردم دنیا لقب “گرگ”را به این خودرو داده‌اند.

GLKاز کلاس G لوکس‌تر ظاهر شد و یک کراس‌اوور شیک محسوب می‌شود. اما هچنان قدرتمند و آفرودی است.

امداد خودرو مرسدس بنز cls و glk

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس g و gla و glk و glc

این شاسی‌بلند آلمانی دو نوع ساده و کوپه دارد که بر مبنای الگوی برند ب.ام.و در ساخت دو خودروی ایکس۳ و ایکس۴ کاملا شبیه هم بوده و تنها در بخش انتهایی تفاوت هایی به لحاظ فرم بدنه با هم دارند. با دقت در مرسدس GLC می‌فهمیم که کدها درست می‌گویند. حتی می‌توان ادعا کرد GLC به‌نوعی یک C class شاسی‌بلند است، طرح کلی بدنه، چراغ‌های جلو، سپر جلو و خطوط بدنه و از همه مهم‌تر فرم کابین یادآور مدل C class است و این یعنی لوکس بودن GLC تضمین شده است.GLC به نسبت مدل قبلی بنز در این کلاس یعنی سری GLK بزرگ‌تر، لوکس‌تر و زیباتر است.

مرسدس فروش مدل پایه را از قیمت ۴۰ هزار دلار شروع می‌کند و برای مدل هیبریدی آن، قیمتی معادل ۳۴۹۵۰ پوند استرلینگ در نظر گرفته است و با آنکه نگرانی چندانی در مورد فروش این کراس‌اوور کامپکت ندارد اما به‌درستی فهمیده است که باید هرچه زودتر مدل کوپه را روانه بازار نماید چراکه عدم ارائه این مدل در گام نخست باعث می‌شود تا اندکی از تب‌وتاب هوادارانی که مشتاقانه منتظر GLC بودند کاسته شده و این یعنی افت فروش. شور و شوق خریداران هنگام معرفی کوپه مفهومی GLC در نمایشگاه بهار امسال نشان می‌دهد تا چه اندازه بازار این رده خاص خودرویی پرطرفدار و البته حساس است. خبرهای خوبی دراین‌باره در راه است و احتمالاً در نمایشگاه بعدی شانگهای مدل GLC کوپه معرفی گردد.

مرسدس ادعا می‌کند داخل خودرو همچون سالنی باشکوه بزرگ و مجلل است و درعین‌حال هنگام راندن در جاده کاملاً به‌خوبی می‌تازد! اگر بخواهیم خودرو را در سه کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم GLC زیباتر، سبک‌تر و بزرگ‌تر از GLK است. سرتاسر کابین به شکل زیبایی ساخته شده و کابین مملو از جزئیات و کیفیت و البته بی سروصداست.

داشبورد بی‌اندازه زیبا و باکیفیت ساخته شده و طراحی آن هر بیننده‌ای را به تحیر وا‌می‌دارد. داشبورد GLC آبشار مانند است، با نمایشگری ۷ اینچی و سیستم مدیریت کاماند که با سه طرح چوبی پیانویی، چوبی گردویی و سیاه و براق کربنی در کابین جلوه گری می‌کند ازجمله تجهیزات این مرسدس عبارت‌اند از: سیستم روشنایی چند رنگ محیط، سیستم پراکنش رایحه و عطر، فرمان گرم شونده، صندلی‌های عقب گرم شونده، یک صفحه نمایش در بالای سر، سقف آفتابی پانوراما، سیستم کمک پارک فعال، یک دوربین پارک ۳۶۰ درجه با پوشش متقاطع زوایای جلو و عقب و تجسم مسیر، کروز کنترل مجهز به رادار و کنترل‌های روی فرمان.

همچنین بخوانید: امداد خودرو غرب تهران

GLK مخفف عبارت آلمانی Geländewagen Luxus Kompaktklass به معنی شاسی بلند جمع و جور تجملاتی یا دورگه لوکس است، خودرویی از سری SUV های سایز متوسط مرسدس بنز که با کد X204 روی پلتفرم مرسدس بنز C کلاس (W204) در سال 2008 رونمایی شد تا به رقابت با خودروهایی مثل ب ام و X3 ، آئودی Q5 و لکسوس RX350 بپردازد.
خودرویی که امروز برای تست آماده کرده ایم GLK مدل4Matic 350 تولید سال 2011 میلادی است که کمتر از 60 هزار کیلومتر پیموده و با توجه به میزان سلامت فنی و بدنه با قیمتی در حدود 280 میلیون تومان در کشورمان ارزش گذاری می شود.

GLK زیباترین خودروی چند صد میلیونی بازار نیست! طرحی ساده و اتو کشیده با زاویه تند ستون های جلویی و دماغه ای پخ، در مجموع ظاهری مکعبی شکل به خودرو بخشیده اند. چراغ های جلو و عقب نیز با طرحی کاملاً معمولی در کنار جلو پنجره بزرگ و سپرهای ساده، هنوز 6، 7 سال از طراحی اتومبیل نگذشته حالتی سنتی و کلاسیک را برای بیننده تداعی می کنند.

اما علیرغم همه این صحبت ها باید اعتراف کنیم که مرسدس موفق شده برای این اتومبیل زیبایی نسبی را در سادگی مطلق رقم زده و با کمک همین خطوط شکسته طرحی باوقار و مردانه خلق کند. ضمناً نباید از یاد برد که اگر بنز در ساختن زیباترین خودروهای جهان حرف اول را نزند (که گاهی هم میزند!) ولی در مورد ماندگارترین طراحی ها کارش را خوب بلد است. کمتر محصول این کمپانی را به یاد می آورم که بعد از گذر زمان خسته کننده و تکراری شده باشد و به نظر همین طراحی ظاهراً ساده GLK هم تا مدت ها برای بیننده جذابیتی نزدیک به روزهای اول ارائه شدنش به بازار را داشته باشد.

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس g و gla و glk و glc

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس gls و gle و ml

GLS همان معماری بی بدیل را با کلاس GLE به اشتراک می گذارد.از سال ۲۰۱۶ با انتشار مدل نسل دوم آسان ، GL-Class مطابق با نامگذاری اصلاح شده مصوب مرسدس ، به GLS-Class تغییر نام داد. براساس این طرح ، SUV ها از نام اصلی “GL” استفاده می کنند و به دنبال آن قرار گیری مدل در سلسله مراتب مرسدس بنز انجام می شود. “G” برای Geländewagen (آلمانی برای وسایل نقلیه خارج از جاده) است و به کلاس G طولانی مدت اشاره دارد. این به دنبال حرف “L” است که به عنوان پیوند با حرف “S” عمل می کند ، SUV معادل S کلاس.

زیبایی شناسی آن مبتنی بر وجود اطمینان است که ابعاد چشمگیر آن به تنهایی ایجاد می کنند (طول ۵۲۰۷ میلی متر ، عرض ۱،۹۵۶ میلی متر). چرخ دنده ۳،۱۳۵ میلی متر ، که ۶۰ میلی متر از پیشینیان آن طولانی تر است ، باعث طولانی تر شدن خودرو می شود و نسبتاً هماهنگ به آن می دهد ، با تأکید بر طراحی جانبی  ظریف. GLS استراتژی طراحی خلوص حسی را دنبال می کند ، و با لبه های فردی و مهره هایی به نفع سطوح سخاوتمندانه اختلاف می کند.

مرسدس بنز GLE که سابق بر این به نام کلاس M شناخته می‌شد، به 20 سالگی خود نزدیک می‌شود. این کراس اوور میان سایز، تلاش دیگری از مرسدس بعد از G کلاسی بود که در میان خودروهای شاسی بلند با قابلیت آفرود، آقایی می‌کرد.

کلاس ML در ابتدا تنها به نام M کلاس شناخته می‌شد اما این نام‌گذاری و سه عدد پس از آن که مدل خودرو را مشخص می‌کرد، بسیار به مدل‌های M رقیب باواریایی یعنی BMW شبیه بود. بنابراین مرسدس یک حرف L را به این نام افزود. معرفی این مدل در سال 1997 و شروع ورود به بازار این خودرو سال 1998 میلادی بود. نسل سوم این خودرو که در سال 2015 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت با نام جدید GLE معرفی شد که این تجدید نام‌گذاری با پایه GL که برای تمامی شاسی بلندهای مرسدس بکار می‌رود و حرف E به عنوان کلاس آن و اشاره به مرسدس بنز E کلاس که پلتفرم یکسانی با این خودرو دارد، صورت گرفته است.

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس s و s کوپه

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس s و s کوپه

مرسدس-بنز کلاس-اس  مجموعه ای از سدان ها و لیموزین های خودروی لوکس با اندازه بزرگ است که توسط شرکت خودروسازی مرسدس بنز که زیر مجموعه کمپانی دایملرآگ است در کشور آلمان تولید شده‌است.

S پرچم ‌دار کنونی خودروهای این شرکت است. آلمان‌ها آن را کلاس ویژه می‌نامند. اولین مدل این خودرو به شکلی رسمی در سال 1972 ارائه شد و تاکنون با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد. بنز هر چه خلاقیت دارد را در این کلاس رو کرده و بیشترین گزینه‌ و فناوری‌ها در کلاس قرار می‌دهد.

بنز در کلاس sl به تولید خودروهای “گرند تورینگ” می‌پردازد. Sl مخفف حروف “اسپورت سبک” در زبان آلمانی است و تولید خودروهای این کلاس از سال 1954 آغاز شده است.

در شمایل سنتی خودروهای این کلاس عموما خودروهایی با دو صندلی دیده می‌شود، البته این به آن معنا نیست که هیچ خودروی ۴ درِ جی‌تی وجود ندارد. این خودروها با خودروهای ورزشی تفاوت‌های بسیاری دارند و آن قدر محبوب و پرتوان هستند که برای‌شان یک کلاس جداگانه در مسابقات رالی در نظر گرفته شده است.

خودروهای این کلاس بنز در بسیاری از نقاط جهان به دلیل داشتن درهای “گالوینگ” با همین نام معروف شده‌اند.

امداد خودرو مرسدس بنز cls و glk

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس sl

نسل جدید SL در طراحی از مدل افسانه‌ای ۳۰۰SL الهام می‌گیرد و تناسبات مطلوبی خواهد داشت. کاپوت کشیده و عقب کوتاه نمایی پویا و درعین‌حال ظریف به خودرو بخشیده است. در همین حال، طراحی بخش جلویی SL هم جسورانه است ولی نه آن‌قدر که بتواند بر AMG GT غلبه کند. در پروفیل جانبی، دریچه هوای نمادین روی گلگیر جلو به نسل جدید منتقل می‌شود اما مهم‌ترین تغییرات در بخش عقب خودرو رخ خواهد داد یعنی جایی که شاهد صندوق بلند، چراغ‌های گوه‌ای شکل و سر اگزوزهای چهارتایی خاص AMG خواهیم بود. به گفتۀ اکثر منابع، نسل جدید SL بجای سقف فلزی تاشو که در دو نسل اخیر مورداستفاده قرار می‌گرفت به یک سقف پارچه‌ای مجهز می‌شود. این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در فضا خواهد شد بلکه کاهش وزن قابل‌توجهی را هم به همراه خواهد داشت.

ازآنجایی‌که از نسل بعدی S کلاس کوپه و کانورتیبل خبری نخواهد بود، مرسدس-آام‌گ SL وظیفۀ لوکس‌ترین محصول روباز مرسدس را بر عهده خواهد گرفت؛ بنابراین خوشبختانه بخش عمده‌ای از DNA نسل جدید کلاس S  شامل کابین کاملاً مدرن و مجموعۀ وسیعی از تکنولوژی‌ها به SL جدید منتقل می‌شود. تکنولوژی‌های جدید این ماشین شامل مواردی مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با نمایشگر لمسی بزرگ OLED، نمایشگر سربالای واقعیت افزوده، صفحه آمپر سه‌بعدی و نورپردازی داخلی پویا می‌شود. بااین‌حال هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که نسل جدید SL خودرویی دونفره خواهد بود یا ترکیب صندلی‌های آن به‌صورت ۲+۲ طراحی خواهد شد.

امداد خودرو مرسدس بنز کلاس sl

زیر پوست نسل جدید SL پلت‌فرم کاملاً جدید و آلومینیومی MSA قرار می‌گیرد که هدف آن کاهش وزن و افزایش استحکام در مقایسه با نسل قبلی است. این پلت‌فرم با نسل بعدی AMG GT مشترک خواهد بود. گفته می‌شود SL جدید کمی بزرگ‌تر از نسل کنونی خواهد بود که ۴,۵۹۲ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۷ میلی‌متر عرض و ۱,۳۱۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. پلت‌فرم جدید همچنین امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های جدید بنزینی و هیبریدی را هم فراهم خواهد کرد.

این موتورها می‌تواند شامل یک نمونۀ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با بیش از ۳۶۰ اسب بخار قدرت برای مدل پایۀ SL43 و همین موتور به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت حداقل ۴۴۰ اسب بخار در مدل SL53e باشد. علاوه بر این، می‌توانیم انتظار مدل SL63 را در دو نسخۀ معمولی و S با یک پیشرانۀ ۴ لیتری V8 توئین توربو داشته باشیم که نسخۀ قوی‌تر بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. پرچم‌دار خانوادۀ SL جدید هم مدل پلاگین‌هیبریدی SL73e با حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

این مدل مثل همۀ خودروهای پلاگین‌هیبریدی از حالت پیمایش تمام الکتریکی برخوردار خواهد بود و می‌تواند در زیر سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس نُه سرعتۀ اتوماتیک و سامانۀ چهارچرخ محرک هم کمک می‌کنند تا اسب‌های بخار فراوان این مدل رام شوند.

پیمایش به بالا
تماس با امداد خودرو